10 sierpnia 2014

Zaczęcie.

Pewien niezbyt znajomy mi jeszcze Pan napisał kiedyś:
"W pewnej chwili trzeba przestać pisać. Nawet przed zaczęciem."
Więc przestałam i nie zaczynałam zaczynać, bo kończyło się to fiaskiem nawet nie znienacka.
Dziś udało mi się spojrzeć w lustro. Nie znienagła, nie pękło, w dodatku zmieściłam się w jednej połowie. Odbicie miało otwarte oczy i ciekawsko próbowało spojrzeć w moje. 
Nie było ich tam.
Może lepiej byłoby, gdyby podwójnie szklane oczy były tylko szkliste? 
Zamykam je więc. Nie patrzę, nie myślę. 
Sięgam po Ryśka. Raźniej nie ogarniać z kimś. Na przykład w niedzielę.

"Kiedyś ledwo dowlokłem się do wioski gdzieś we wschodniej Afryce, a tam mnie położyli i następnego dnia zaprosili na kolację. Uroczyście dali mi jajko. Kurze jajko. Nie można było odmówić - trzeba było zjeść wszystko. Zjadłem więc, a oni szczęśliwi patrzyli na mnie. Tylko że cała wioska na to jedno jajko polowała przez dwa dni - oni sami nic nie mieli... Bo gościnność w Afryce, podobnie jak w całym Trzecim Świecie, jest niezwykła."  
Bereś, Burnetko, Kapuściński: nie ogarniam świata
Przypuśćmy, że nadal jeszcze lubię słowa. 
Przypuśćmy, że mam w głowie jakieś dla mnie wyjątkowe.
Chyba nigdy nie przytoczyłam tutaj tego cytatu. Nie za bardzo wiem dlaczego. Może był zbyt osobisty. Może nadal jest osobisty i przez niepewność - jeszcze bardziej wyjątkowy. Trochę jem, trochę się kąpię, trochę dorastam, to i trochę przytaczam.
Może jednak już nie lubię słów?


2 komentarze:

  1. Silence fills this skinny book
    Now that despair won
    But the mind is not at rest
    For questions linger on

    Thus this vague and burdened voice
    Speaking from the heart
    Made oblivion fate of choice
    Drudgery in place of art

    OdpowiedzUsuń
  2. Gdybym Cię nie znała, to mogłabym usłyszeć słowa, które mówią, że nie lubisz słów.
    Znam jednak i wiem, że słowa to Twoje jestestwo i bez nich Cię nie ma :-)
    Jesteś słowami, bo to one najlepiej wyrażają myśli.
    Jesteś myślami, bo to one określają Ciebie.
    Bądź sobą. Jesteś o krok od znalezienia siebie.

    OdpowiedzUsuń