21 listopada 2012

Pomarańczowe podsumowanie.

Zatapiam w pomarańczy opuszki palców. Opuszkami palców dotykam zmysłów na tyle, żeby łechtać ich próżność i zatapiać się w niej namiętnie, chwytając każdą kroplę soku.
Rachunek sumienia rozpoczynam od alkoholu.

Myśli, że kiedy w butelce zobaczy dno, powie sobie, że tak smakuje spełnienie.
Wzięła łyk.

W moich myślach pojawiają się obrazy spraw niedokończonych. To drobiazgi, które każdego dnia ważą coraz więcej. Próbuję je poukładać, trzymając się przy tym systemu wartości wyższych i niekoniecznie wysokich.

Pomyślała, że kolejny łyk zbliży ją do ideału.
Łapczywie zachłysnęła się wiązanką wspomnień, które uprzednio ukryła głęboko w pamięci. Mentalna zdrada, nieczyste myśli, herezje filozoficzno-intelektualne. Stop.
Kolejny łyk.
Kolejny, kolejny.
Powoli widać dno butelki.
Burza myśli i wspomnień, o których wolała zapomnieć toczy wojnę. Nie śniło jej się to. Zaszufladkowała i wyrzuciła klucz. 

Myślałam, że to pomoże.

Stuprocentowa szczerość, jasność i przezroczystość sumienia biorą górę.
Spełnienie samoświadomości, podążającej za wyrównanymi rachunkami ma smak białego Martini. Dno butelki okazuje się przewrotne. Zamiast spełnienia do głowy dobija się niedosyt.

Z niedosytem jestem na ty. Znamy się nie od wczoraj i przeszliśmy razem niejedno. Każde >nie< potęguje smak, bez którego nie sposób się obejść. Każdy łyk przywołuje wstydliwe trudności, o których zapomnieniu marzę tak często, jak często wiem, że żyję.
Zostałyśmy razem.
Tak samo puste, tak samo przezroczyste.
Moja przyjaciółka butelka i ja - jej wierna towarzyszka bojów ostatecznych.

3 komentarze:

  1. no so Ty pierdolisz.

    dla ciebie gotów jestem umrzeć.

    piję cztery dni bo tak mi się podoba
    ciekawe co pierwsze pęknie mi
    serce czy wątroba
    piję i wyobrażam sobie
    jak tańczysz na mym grobie
    na nim napis tu leży
    fatalny przykład dla młodzieży

    spłycam? alkohol unosi. wszystko w-nosi(e)!

    OdpowiedzUsuń
  2. piję, bo lubię.
    I zatańczę na Twym grobie, razem z Tobą, bo będziemy blisko.
    Zarezerwowałam nam przyjemną półkę w piekle. Chcesz?

    OdpowiedzUsuń
  3. chce z Tobą ja anonim z Zalesionej krainy przeżyć wszystko a później razem w piekle za to wszystko odpowiedzieć.......

    OdpowiedzUsuń